Dimensiunea flotei globale de super iahturi continuă să crească. Construite de șantiere navale din întreaga lume – din Țările de Jos până în Emiratele Arabe Unite, Italia, Turcia, Grecia și Regatul Unit, pentru a numi doar câteva – în fiecare an sunt noi lansări și reamenajări de iahturi. Aceste monstruoase realizări inginerești sunt mai mult decât niște simple vase uriașe. Fiecare dintre cele înscrise pe această listă sunt exemple cu adevărat minunate de design și inovații tehnice, având o mulțime de caracteristici.
Cele mai mari iahturi din lume
Azzam (180,61 metri)
Șantierul naval german Lürssen este renumit pentru cvasi-monopolul său în construcția de superiahturi gigantice. Lansat în octombrie 2013, Azzam și-a păstrat titlul de cel mai mare superiaht privat timp de aproape 8 ani.
Designul interior a fost realizat de Christophe Leoni. Exterioarele au fost realizate de Nauta Yacht design, în timp ce ingineria a fost supervizată de Mubarak Saad al Ahbabi.
Cu o viteză maximă de peste 31,5 noduri, grație ingenioasei sale propulsoare cu jet de apă, mastodontul Azzam sfidează ideea că iahturile mari trebuie să fie lente.
Eclipse (162,5 metri)
Eclipse a deținut anterior titlul de cel mai mare superiaht timp de trei ani, de când a părăsit șantierul naval al Blohm+Voss în 2010, la livrarea lui Azzam. Eclipse dispune de finisaje interioare personalizate, dezvoltate special de Terence Disdale Design, care s-a ocupat de tot ceea ce privește designul interior, aspectul punții, precum și de proiectarea și construcția suprastructurii.
Eclipse se mândrește cu o gamă largă de caracteristici, printre care o piscină de 16 metri, care poate fi transformată în ring de dans, și capacitatea de a găzdui trei elicoptere. Ea a câștigat o serie de premii, inclusiv Motor Yacht of the Decade la World Superyacht Awards 2015.
Dubai (162 de metri)
Acest superiaht poartă un nume potrivit, deoarece este iahtul regal al șeicului Mohammed bin Rashid al Maktoum din Dubai. A fost comandat inițial de prințul Jefri al Bruneiului în colaborare cu Blohm+Voss și Andrew Winch.
Cu toate acestea, suprastructura sa era doar parțial realizată atunci când proiectul a fost suspendat. Guvernul din Dubai a cumpărat apoi proiectul și i-a încredințat construcția lui Kostis Antonopoulos de la Platinum Yachts.
Iahtul regal dispune de o gamă largă de facilități corespunzătoare statutului proprietarului său. Cele cinci apartamente VIP și cele șase apartamente pentru oaspeți de pe Dubai au toate balcoane deschise și au fost proiectate special de Nakheel Interiors.
De asemenea, are un garaj pentru submarine și o platformă de aterizare pentru un elicopter Sikorsky UH-60 Black Hawk.
Dilbar (156 metri)
În timp ce Azzam este considerat cel mai mare iaht din lume dacă ne uităm la lungime, Dilbar, cu 30 de metri mai scurt decât Azzam, domină în ceea ce privește volumul interior.
Proiectat de Espen Øino aparține miliardarului uzbek Alisher Usmanov. Dilbar posedă câteva caracteristici cu adevărat revoluționare care includ o piscină de 180 de metri cubi și o centrală electrică diesel de 30.000 de kilowați. În ciuda volumului său mare, el poate găzdui doar 24 de oaspeți în cei 3.800 de metri pătrați de spațiu de locuit, dar se mândrește cu un echipaj uimitor de 100 de persoane, care se asigură că vizitatorii beneficiază de o îngrijire și o atenție deosebite.
Al Said (155 de metri)
Nava principală a escadrilei regale de iahturi din Oman, Al Said a fost numită după numele proprietarului său, Sultanul Qaboos bin Said Al Said din Oman.
Iahtul de 155 de metri a fost proiectat tot de Espen Øino și construit la șantierul naval Vegesack al companiei Lürssen sub denumirea „Project Sunflower”.
Citește și: Ramona Bădescu s-a vindecat de depresia postnatală cu un antrenor holistic:'Mi-am redobândit pozitivitatea'
Al Said ridică miza cu un echipaj și mai mare, de 150 de membri, și cazare pentru 65 de oaspeți. Se mândrește cu spații mari pentru divertismentul oaspeților, piesa sa de rezistență fiind sala de concerte de la bord, cu spațiu pentru o orchestră de 50 de muzicieni.
El Mahrousa (150,57 metri)
Livrat în 1865 de șantierul naval Samuda Brothers, El Mahrousa este cel mai vechi vas de pe această listă. Este un exemplu clasic de design de superiaht, deținând titlul de cel mai mare iaht din lume timp de mai bine de un secol, până la apariția prințului Abdulaziz în 1984.
El Mahrousa a fost construit inițial pentru Khedive Ismail, guvernatorul otoman al Egiptului și a fost folosit pentru a primi demnitari în timpul deschiderii istorice a Canalului Suez în 1869.
De-a lungul anilor, a fost reconstruit de mai multe ori, mai întâi în 1872, când a fost alungit cu 12,1 metri și i-au fost îndepărtate roțile cu palete, apoi în 1905 și în 1950.
După ce a căzut în stare de degradare, a fost restaurat pentru Christopher Columbus Fleet Review. În prezent, El Mahrousa servește ca iaht prezidențial egiptean.
A+ (147,25 metri)
Livrat de Lürssen în 2012, acest vas proiectat de Tim Heywood este un iaht care este învăluit în mister. Înainte se numea Topaz, dar a fost redenumit A+ în 2019 și zboară sub pavilion Cayman.
Se zvonește că proprietarul ei ar fi șeicul Mansour bin Zayed al-Nahyan, una dintre elitele Emiratelor Arabe Unite (EAU), care deține clubul de fotbal Manchester City.
Designul interior al lui A+ a fost realizat de Terence Disdale Design și dispune, la fel ca multe altele de pe această listă, de un heliport.
Se știe că a fost închiriat de două ori de Leonardo DiCaprio, dar, în afară de asta, nu se cunosc prea multe alte lucruri despre el.
Prințul Abdulaziz (147,01 metri)
Ambarcat lângă palatul regelui saudit din Jeddah, Prince Abdulaziz servește familiei regale saudite ca iaht regal.
A fost construit în 1984 de Helsingor Vaerft, un șantier naval cu sediul în Danemarca, după proiectul lui Maierform, pentru regele Fahd al Arabiei Saudite.
L-a înlocuit pe El Mahrousa ca fiind cel mai mare iaht din lume la acea vreme. Se pare că construcția lui Prince Abdulaziz a costat 184 de milioane de dolari și are un design interior de bun gust, realizat de regretatul David Hicks, care a îmbinat estetica modernă cu cea clasică.
Se spune chiar că holul său mare ar fi fost inspirat din cel al Titanicului. Așa cum îi stă bine iahtului familiei regale saudite, acesta dispune de o moschee, un cinematograf și, dacă e să dăm crezare speculațiilor, de rachete sol-aer și sisteme de supraveghere subacvatică.
Sailing Yacht A (142,81 metri)
Sailing Yacht A este al doilea superiaht, după Motor Yacht A, care a fost comandat de industriașul și miliardarul rus Andrey Melnichenko.
A fost proiectat de Philippe Starck și construit de șantierul naval german Nobiskrug în 2017. Spre deosebire de celelalte de pe această listă, Sailing Yacht A, după cum sugerează și numele său, este asistat de pânze.
Poate amplasa 3.747 de metri pătrați de pânze, care lucrează alături de centrala sa diesel-electrică controlată de computer. Cu cele opt punți ale sale, iahtul poate găzdui confortabil un echipaj de 54 de membri.
Sailing Yacht A are o multitudine de caracteristici inovatoare, cum ar fi o capsulă de vizionare subacvatică, balcoane închise de bucăți de sticlă curbată de dimensiuni record și cele mai înalte catarge din lume din carbon, la 100 de metri deasupra nivelului mării.
Nord (142 de metri)
A purtat mai multe nume, mai întâi ca Project Redwood în timpul construcției sale, apoi Opus, înainte de a deveni în cele din urmă Nord.
Ea este un exemplu fantastic de inovație în materie de design în lumea superiahturilor. Proiectată de Nuvolari Lenard, ambarcațiunea se mândrește cu o multitudine de facilități la bord.
Citește și: De ce s-a îmbrăcat Anamaria Prodan în verde neon la parastasul mamei sale:'Gura lumii e slobodă…'
Printre acestea se numără un club de plajă, un centru de sporturi nautice și de scufundări, două heliporturi și un garaj pentru licitații cu „spațiu pentru a depozita o multitudine de jucării, inclusiv 16 licitații, un submarin și un ROV”, potrivit managerului de construcție Rob Moran.
Pe catargul său, se poate observa o serie de patru domuri de satelit. Nord are 20 de apartamente care pot găzdui până la 36 de oaspeți într-un lux desăvârșit.
Sursa foto: Shutterstock.com