Laura Cosoi, Malvina Cservenschi, Raluca Lăzăruţ şi Gabi Szabo sunt doar câteva dintre vedetele care aleg să îi poarte creaţiile. Am vizitat atelierul Andreei Constantin în momentul în care tocmai finaliza colecţia Rhea Costa Toamnă/ Iarnă 2013-2014.
Când intri în showroom-ul ei aflat la primul etaj al unei vile vechi din strada Popa Nan, simţi că ai păşit într-o lume în care timpul se scurge mai lent. Dintr-o cameră cu birouri se aude în surdină vocea lui Yves Montand, pe acordurile melancolice ale cântecului „Sur le Ciel de Paris', iar într-o altă încăpere o doamnă blondă probează o rochie pastel care îi scoate în evidenţă formele. În jurul meu sunt expuse tot felul de rochii – din dantelă, mătase, tul, cu aplicaţii sau brodate, exact cum mi-aş dori să arate şi dressingul meu.
Pe Andreea Constantin, designerul şi proprietarul brandului Rhea Costa, o găsesc în atelierul de la mansardă, unde o ajută pe Malvina Cservenschi să probeze câteva rochii.
Sunt piese din colecţia Toamnă/ Iarnă 2013-2014, pe care tocmai o finalizează şi pe care urmează să o prezinte la târgul „Whos Next Paris'. Capitala Franţei nu este însă primul pas în promovarea colecţiei, pentru că o parte din cele 44 de ţinute pregătite pentru următorul sezon rece a plecat deja la Milano. „Ca de obicei, mă inspiră femeile în general. E o colecţie extrem de feminină. Nu cred că o să pot vreodată să fac lucruri ciudate. Pot să pornesc de la o idee mai trăznită, dar pe care să o aduc treptat spre normalitate, să o porţi şi tu, şi eu, şi toată lumea. Îmi place ca femeia să se bucure de ţinuta ei şi să se simtă bine!', povesteşte Andreea, în timp ce Malvina defilează prin faţa noastră într-o rochie neagră din piele, tul şi dantelă.
În fiecare an, designerul e inspirat de anumite materiale, iar acum atenţia ei se îndreaptă spre piele, dantelă şi caşmir. O noutate a colecţiei o reprezintă faptul că piesele pornesc de la un stil de zi, potrivit orelor de birou sau ieşirilor la cafea, şi se îndreaptă apoi către look-uri stylish şi elegante, pentru ieşiri de seară. Cum fiecare colecţie Rhea Costa mizează pe un anumit accesoriu, anul acesta elementul vedetă este cureaua din piele. Curelele, manşetele şi gulerul tunică sunt micile detalii masculine inserate în creaţiile ultra feminie caracteristice brandului.
Îmi dau seama că munca ei pare mult mai complicată decât mi-aş fi imaginat şi că zilele Andreei trebuie să fie foarte pline, împărţite între showroom, atelier şi fabrică: „Din momentul în care ajung la fabrică şi până plec, urc şi cobor pe scări între PR, departamentul de cusut manual, creaţie etc. Trec pe la Ioana să văd ce a făcut la partea de creaţie, apoi la Adriana să văd cum sunt textele pentru campanie, la departamentul de cusut manual să mă asigur că broderiile sunt în regulă, la Iulia aflu în ce stadiu e producţia, apoi iau legătura cu Artur, care mă anunţă cum e atelierul. În fiecare zi o iau de la capăt şi nu ratez pe nimeni.'
Cu ocazia vizitei pe care i-am făcut-o, Andreea Constantin ne-a povestit cum prinde formă o colecţie de-a sa:
MATERIALE ŞI CREAŢIE„Totul porneşte de la departamentul de creaţie, unde încep să fac schiţa tehnică. Înainte de asta îmi aleg materialele care mă inspiră, fac cromatica şi creez baza de culori. În schiţa tehnică includ interiorul şi exteriorul rochiei, tiparele de bază de la care pornim şi pe care le dezvoltăm. Apoi gândesc conceptul şi stylingul colecţiei şi modul în care vreau să o pun în evidenţă.
ECHIPA În total, din echipa Rhea Costa fac parte aproximativ 30 de oameni, de la cei din departamentul de creaţie şi marketing, până la croitorese şi cei din departamentul de cusătorie manuală.
PRIMELE PIESE „Uşor, uşor, se naşte prima rochie. Când văd primele zece piese aşezate în showroom una lângă alta, îmi vin idei pentru următoarele zece şi mai fac nişte schiţe noi. Rochiile se probează pe mai multe tipologii de corpuri, nu pe manechine, pentru a definitiva tiparele în funcţie de fizicul femeii, pentru că nicio femeie nu arată la fel ca alta.'
PROMOVARE „Pentru partea de marketing mă consult cu fetele de la PR, cu Raluca – graphic designerul, şi Adriana – care se ocupă de texte. Fac conceptul, le arăt moodboard-ul şi creez povestea colecţiei, apoi mă gândesc cum să o promovez pe piaţă, atât extern, cât şi intern. Asta înseamnă calendarul colecţiei, de când e creată, până cand se va lansa.
De Raluca Tămaş
Foto Armand Ionescu
CONCURS: In martie un IPad mini poate fi numai al tau! Intră şi câştigă!