Este modelul tinerei generații de actrițe de la Hollywood și preferata criticilor de film. Pe Cate Blanchett o vor marii regizori în filmele lor și marile branduri pentru campaniile de imagine.
Din multe puncte de vedere, Cate se aseamănă cu Meryl Streep mai bine chiar decât dacă ar fi surori. Ambele ac-trițe, câștigătoare a două (Blanchett), respectiv trei (Streep) premii Oscar, și-au exprimat în mod deschis opinia vizavi de industria din care fac parte, condamnându-i fără menajamente superficialitatea și snobismul. În plus, au ceva din profilul autentic al actrițelor europene, din naturalețea, sinceritatea și chiar tăria lor, cu toate că prima este născută în Australia, iar cea de a doua în Statele Unite ale Americii.
MODELUL UNEI GENERAȚII
În mod surprinzător, celebrități care o admirau pe Meryl Streep până nu demult, declară acum că vor să fie precum Cate, geniale atât în teatru, cât și în film. Prima pe listă ar fi chiar fiica lui Streep, Mamie Gummer, care a mărturisit la un moment dat că Blanchett este unul dintre modelele ei în viață. Alte admiratoare ale australiencei ar fi Jennifer Lawrence, Natalie Portman (pentru care Blanchett este un mentor, mai ales în materie de parenting), Carey Mulligan (fan Cate Blanchett, Kate Winslet și Tilda Swinton), și chiar modelul Emily Ratajkowski, care a mărturisit că Rooney Mara și Cate Blanchett sunt preferatele ei. Când a spus asta, probabil că Emily văzuse „Carol (2015), în regia lui Todd Haynes, unul din filmele favorite anul acesta în cursa pentru Palm dOr la Cannes. Producția realizată cu un buget redus prezintă povestea de iubire dintre două femei, de vârste și din medii diferite, scenariul fiind de fapt adaptat după romanul „The Prince of Salt de Patricia Highsmith.
ÎI PLAC FOTOGRAFIILE ARTSY
Luna trecută, Cate Blanchett a fost celebrată la New York, în cadrul unui eveniment găzduit de Museum of Modern Art, la care au mai participat Martin Scorsese, Diane Kruger sau Ralph Fiennes, care i-a și făcut o declarație surprinzătoare: „ești o mare actriță, Cate! Mulțumim că împarți acest dar cu noi. Pe lângă succesul în cinematografie, Blanchett a atras și atenția celor mai mari branduri din lume, care și-au dorit-o imagine în campaniile lor de advertising. Când Armani i-a propus să reprezinte parfumul Si, australianca s-a regăsit în valorile celebrei case, demonstrând astfel că frumusețea adevărată înseamnă autenticitate și n-are nicio legătură cu bisturiul. De altfel, actrița a mărturisit la un moment dat că operațiile estetice nu-i stârnesc admirația, ci mila, ea preferând să folosească alt gen de trucuri de frumusețe. Uleiul esențial de pasăre emu, de exemplu. „În cultura australiană, acesta este singurul fel de ulei pe care îl poți folosi la bebeluși, pentru că este foarte hidratant. De asemenea, funcționează de minune și în cazul arsurilor solare, a zgârieturilor sau diverselor afecțiuni ale pielii.
În ce privește social media și noile vedete generate de rețelele de socializare, Blanchett are câteva rezerve. Consideră selfie-urile patetice și se întreabă de ce ar sta cineva cu emoții să vadă dacă o astfel de imagine este sau nu validată pe internet. „Îi compătimesc pe cei care sunt mereu preo-cupați dacă vor fi sau nu acceptați de cei din jur. Eu una, n-aș face asta. Sigur, îmi doresc ca oamenii să vadă un film în care joc și vreau să le placă. Dar nu stau cu emoție să aflu dacă primesc sau nu aplauze.
CLAUDIA COJOCEA, Foto: Hepta