Cum te îmbraci în prima zi la birou dacă vrei să faci o impresie bună

.

Modul în care te prezinți în prima zi de lucru la noul job poate influența reputația pe care ți-o creezi printre colegi și manageri. Ținuta perfectă trebuie, pe de o parte, să fie potrivită pentru birou și, pe de altă parte, să îți reflecte personalitatea și stilul. Multor femei le este dificil să găsească outfitul perfect, mai ales dacă au lucrat până de curând într-un mediu mai relaxat, în care nu exista un cod vestimentar strict.

Dacă vrei să mergi la sigur cu ținuta aleasă, atunci este bine să ții cont de câteva sfaturi de bază, astfel încât să faci o primă impresie bună și să fii îmbrăcată în concordanță cu funcția pe care o deții, dar și cu codul vestimentar al companiei în care vrei lucra. Iată ce trebuie să știi: 


Interesează-te cu privire la codul vestimentar acceptat

Unele companii au deja un ghid privind codul vestimentar recomandat angajaților. În cazul funcțiilor care presupun să interacționezi cu clienți sau parteneri de afaceri, codul vestimentar va fi mai strict și, cel mai probabil, va trebui să optezi pentru o ținută office. În schimb, companiile care activează în domenii de creație au, de regulă, o politică mai relaxată privind vestimentația și le permit angajaților să poarte și ținute mai extravagante sau atipice. Însă este bine să știi de dinainte ce este acceptat și ce nu, astfel încât să nu gafezi încă din prima zi. 


Pregătește-ți ținuta cu câteva zile înainte

Ținuta pe care intenționezi să o porți în prima zi la noul job ar trebui pregătită cu ceva timp înainte, astfel încât să nu cotrobăi prin dulap luni dimineața, când te grăbești să ajungi la serviciu. Asigură-te că hainele sunt perfect curate și călcate; pune-le pe un umeraș, așa încât să nu se șifoneze. Dacă în garderoba ta nu se regăsesc piese vestimentare potrivite pentru noul tău loc de muncă, este bine să știi că nu e nevoie să cheltui o avere pe haine scumpe. Câteva modele de rochii elegante, care să se potrivească perfect stilului tău, două sau trei perechi de pantaloni eleganți și niște cămăși clasice sunt suficiente pentru a face față primelor zile la birou, până când îți poți face o impresie mai clară despre stilurile vestimentare acceptate.

Nu e nevoie să porți haine plictisitoare

Doar pentru că lucrezi într-un birou mare, asta nu înseamnă că ținutele tale nu trebuie să iasă deloc în evidență sau să-ți reflecte stilul personal. Există numeroase outfituri pe care le poți purta fără să renunți la hainele care simți că te reprezintă, dar fără să ieși din tipare. De exemplu, nu este nimic greșit în a asorta o eșarfă colorată unui costum deux-pièces cu pantaloni și sacou sau a asorta o pereche de pantofi viu colorată unei rochii monocromatice. 


Evită să porți haine care nu îți vin perfect

Hainele prea mulate, bluzele sau rochiile cu decolteuri adânci, pantalonii prea strâmți sau piesele vestimentare care nu îți pun în valoare silueta, ba dimpotrivă, îți accentuează micile defecte ar trebui evitate de la bun început. În primul rând, hainele prea provocatoare pot transmite un mesaj greșit despre tine celor din jur și riști să nu fii luată în serios de ceilalți, ratând astfel ocazia de a-ți câștiga o poziție respectată printre colegi. În al doilea rând, hainele prea strâmte sau prea largi dau impresia că nu te preocupă felul în care arăți și că nu ești atentă la detalii. Dacă vrei să-ți cumperi un outfit, asigură-te că acesta îți vine ca turnat și că te simți confortabil purtându-l. Astfel, vei reuși să transmiți mai multă încredere, siguranță de sine și să faci o bună impresie. 


Îmbracă-te corespunzător funcției tale

Funcțiile de management presupun un cod vestimentar mai sobru și ceva mai strict, care să poată impune respect celor din jur și să denote faptul că deții o funcție de conducere. Acest lucru te poate ajuta mai ales în întâlnirile cu parteneri de afaceri sau cu alte persoane din management, punându-te pe picior de egalitate cu ei. Vestimentația poate fi un mod de a impune respect și a transmite autoritate, așa că ținutele office, cu piese vestimentare bine croite și structurate, te pot ajuta să pornești cu dreptul în noul tău job.


Dacă nu ești sigură de ținuta pe care ai ales-o, nu ezita să ceri părerea celor din jur sau să cauți fotografii de la evenimentele companiei, astfel încât să îți faci o idee despre cum se îmbracă ceilalți angajați și cum poți adapta garderoba ta astfel încât să te potrivești în cultura firmei. 

(P) Material publicitar realizat împreună cu Miniprix

Sursa foto: Designecologist from Pexels