Parfumul ne reprezintă, vorbește pentru noi, seduce, este un statement olfactiv. Dar cum alegem parfumul potrivit? Iată câteva sfaturi de la Andrea Valdo, co-owner Jusbox, un brand de nișă absolut senzațional.
Cum știm că un parfum este cel potrivit pentru noi?
Aici discutăm de o abordare instinctivă. Pulverizăm parfumul, închidem ochii și vedem dacă ne place, cum ne simțim cu el. Întâi pulverizăm pe blotter, hârtia specială pentru testarea parfumurilor, pentru că putem descoperi că o anumită esență nu ne place, și nu e prea bine să o avem din start direct pe piele, să ne însoțească de-a lungul întregii zile. Când am mirosit mai multe parfumuri, recomand maxim 3-4, am făcut un top al celor preferate, iar parfumul care ne place cel mai mult îl punem pe piele și suntem atenți cum evoluează pe parcursul purtării sale.
Când testăm mai multe parfumuri este indicat să mirosim boabe de cafea, pentru a putea diferenția mai bine parfumurile? Funcționează acest truc?
Nu e neapărat marketing, dar nici eficient cu adevărat. Cel
mai indicat este să îți miroși propria piele, în zone fără parfum, loțiune de
corp, cremă de mâini etc Este un gest natural care ajută mirosul să se
recalibreze. Cafeaua este practic un alt miros care poate interfera cu notele
parfumului.
Fiecare parfum are un mesaj (este pentru femeile puternice,
femeile senzuale) cât ne mult ne influențează asta când alegem parfumul?
Nu este esențial, dar cu siguranță important dacă mesajul și
istoria parfumului sunt legate de aroma sa. Te ajută să înțelegi dacă vei
rezona cu acel parfum, dacă te proiectezi în valorile promovate de acesta.
Devine mai complex când discutăm despre emoții, amintiri, întrucât sunt
personalizate pentru fiecare în parte. Parfumul este legat de simțul olfactiv,
care este conectat la amintiri, amintirile la rândul lor în strânsă legătură cu
emoțiile, deci o călătorie către sine, către intimitate, vulnerabilitate.
De ce adorăm anumite parfumuri iar pe altele, pur și simplu,
le detestăm? Iar după o vreme ne răzgândim?
Parfumul se schimbă mult, notele de top se transformă după o
oră sau două. Când te concentrezi numai pe notele de top îl detești, iar când
te obișnuiești cu ele și ajungi să cunoști olfactiv notele de mijloc te poți
răzgândi. Ori pui foarte mult accentul pe o notă anume care nu îți place. Cred
că totul este legat de experiență și anumite ingrediente ne trimit cu gândul
inconștient la anumite experiențe sau senzații negative pe care le-am avut.
Sunt anumiți factori externi care ne fac să percepem
parfumurile diferit? Și de aceea opțiunile să se schimbe?
Sigur, sunt implicați aici hormonii, dar și vremea,
umiditatea care pot accentua ori minimiza diferitele ingrediente ale parfumului.
La umiditate ridicată percepi mai intens materialele raw. Unele persoane nu
preferă oud-ul sau parfumurile grele în timpul verii, ci o vor o senzație mai
fresh.
De ce câteodată nu ne mai simțim propriul parfum, dar cei
din jurul nostru da?
Ține de receptorii mirosului și de felul în care ne educăm
mirosul. Dacă nu ești obișnuit cu materiale raw e foarte posibil nici să nu le
simți. Sau parfumul are ingrediente sintetice care pentru unele persoane sunt
greu de detectat. Iar dacă folosim același parfum zilnic se produce ceea ce
numim habituare, nasul pur și simplu se obișnuiește cu parfumul.
Sunt femei care preferă să poarte parfumuri bărbătești… este acest lucru greșit?
Eu nu cred că există parfumuri pentru femei și parfumuri pentru bărbați, văd asta ca un artificiu de marketing, o modalitate de promovare a parfumului respectiv. În trecut parfumurile țineau de modă și de un model anume care trebuia să fie bărbat sau femeie, nu exista fluiditatea de gen din prezent. Și așa erau departajate parfumurile. Acum, mai ales în parfumeria de nișă din care face parte și Jusbox, pur și simplu pulverizezi un parfum și vezi dacă îți place sau nu, nu te mai gândești dacă e pentru bărbați sau femei.
Foto: Shutterstock