(P) Povestile din spatele succesului ceasurilor de lux

.

De ce oamenii cumpara obiecte de lux cum ar fi ceasuri de lux? Este o intrebare interesanta care vizeaza psihologia oamenilor.

Nu avem cu adevarat nevoie de ele, in special in acest deceniu, cand dispozitivele noastre inteligente sincronizeaza automat ora exacta cu Internetul. Cu toate acestea, multe dintre aceste ceasuri se cumpara la preturi astronomice. Care este secretul?


Indiferent daca vorbim despre ceasuri de dama sau despre ceasuri barbatesti, valoarea unui ceas nu este data atat de ceea ce poate face, ci de modul in care ne face sa ne simtim. Mai mult, cand exista o poveste interesanta legata de un ceas, acesta devine dintr-o data infinit mai dorit. Ceasurile cele mai irezistibile sunt cele care capteaza imaginatia.

Faimosul Moonwatch – Omega Speedmaster – a reusit sa provoace imaginatia lumii in 1969, atunci cand una dintre cele mai frumoase povesti a devenit realitate: prezenta primului om pe Luna. Purtat de astronautul Buzz Aldrin, cu o bratara supradimensionata pentru a se potrivi costumului sau de cosmonaut, ceasul Omega, a castigat atunci o imensa popularitate. Dupa aproape cincizeci de ani, oamenii inca vorbesc despre asta. Deoarece povestea este una de neuitat, ceasul este amintit de asemenea.


Rolex a fost unul dintre primele branduri de ceasuri de lux care a provocat imaginatia publicului.  Imaginile lui Sir Edmund Hillary si Tenzing Norgay pe varful Everestului, Mercedes Gleitze care traverseaza Canalul Manecii sau o scufundare Rolex la 10.916 metri sub nivelul marii in Groapa Marianelor au fost printre primele povesti care au atras atentia oamenilor. In timpul razboiului, aceste povesti interesante erau gasite in mod regulat in anunturile alb-negru din paginile ziarelor. Rolex era indraznet, impingand limitele si mergand mai departe.

„Povestea ceasurilor Rolex' este cea pe care geniul marketingului, Hans Wilsdorf, a avut mare grija sa o scrie. In constiinta publica un Rolex era ceasul de mana al unui aventurier, al unui invingator, al  unui erou.

Celebrul James Bond a jucat un rol principal in aceasta poveste. Creatorul lui Bond, Ian Fleming, a fost si el un mare fan Rolex, iar celebrul agent secret al lui Dapper, detinator al tot felul de gadgeturi, a purtat intotdeauna un ceas Rolex. Sean Connery purta un Rolex Submariner, in filmul „Dr. No’ din anul 1962.


Modelul de ceas Rolex 5513 Submariner, din filmul cu James Bond, „Live and Let Die’ a fascinat publicul cu „dotarile’ iesite din comun: magneti si o lama de ferastrau. Pe langa faptul ca ii salva viata personajului principal, acel ceas avea capacitatea de a dezbraca femeile de la distanta. Rolex a fost un produs obisnuit in franciza Bond, dar si alte marci au aparut acolo, inclusiv Breitling, Seiko si Omega, si exista chiar si un Hamilton Pulsar cu un afisaj LED din 1977.