Alina Sudriu, fondatoarea atelierului de prăjituri Grace Couture Cakes, povestește cum și-a transformat pasiunea pentru frumos într-o afacere de succes.
Când eJobs România a stat de vorbă prima dată cu Alina Sudriu (34 de ani), în vara anului trecut, tânăra antreprenoare se afla în plină expansiune cu brandul său de prăjituri „haute patisserie’. În prezent, la nici jumătate de an distanță, Grace Couture Cakes a avut numeroase motive de sărbătoare, începând cu deschiderea primului Cake Shop și, implicit, mărirea echipei. Cu vânzările generate de noul magazin adăugate la comenzile atelierului (pentru petreceri corporate, nunți, aniversări sau alte evenimente), Grace Couture Cakes a închis anul 2016 cu o cifră de afaceri în jur de 800.000 de euro și așteaptă o creștere de peste 60% pentru anul 2017. Ca urmare a creșterilor financiare, de producție și de personal, Alina Sudriu își dorește de la acest nou an să fie o perioadă de stabilizare și de creștere organică.
Alina Sudriu a lansat atelierul în 2012, cu un singur angajat, „din pasiunea pentru frumos, pentru artă, pentru gusturi rafinate, pentru lucrurile bine făcute și pentru antreprenoriat’, după cum povestește chiar ea. A găsit o nișă în care a simțit că putea aduce un plus de valoare și a urmărit tot timpul să facă lucrurile „mai bine’ decât ce era deja pe piață, urmărind permanent tendințele internaționale de haute patiesserie și asigurându-se că fiecare comandă are o personalitate unică (fie că este vorba de un candy bar de la o nuntă sau de o campanie corporate). După 4 ani, echipa Grace Couture Cakes a crescut la 35 de oameni, iar portofoliul de produse a evoluat în pas cu noutățile din domeniu. „Grace Couture Cakes a introdus, în premieră în România colecții proprii de torturi și prăjituri, precum Signature Collection, Essential Cakes, Eclair Affair și Tartes Bar, care se reînnoiesc constant, cu noi rețete, arome, sau un nou decor’, explică antreprenoarea.
În septembrie 2016, Alina Sudriu a lansat și primul Cake Shop, în Băneasa Shopping City, bucurându-se nu doar de un plus în vânzări, ci și de descoperirea unui nou public țintă. „Deschiderea magazinului ne-a arătat că foarte mulți dintre cei ce apreciau brandul de la distanță, urmărindu-l în social media, și îl doreau mai aproape, sunt și tineri cu vârsta între 15-25 ani’, spune Alina.
eJobs: Ce ai învățat, până acum, ca antreprenor?
Alina Sudriu: Fiecare pas în dezvoltarea business-ului a venit cu noi provocări și noi lecții. Am învățat că nu există ‘nu pot’ și ‘nu știu’, am învățat importanța identificării partenerilor potriviți și a consolidării echipei, dar și că este esențial să aduci mereu ceva nou, să inovezi și să privești cu realism piața și oportunitățile pe care ți le oferă.
Citeste continuarea AICI