10 calitati ale luxului in viziunea fondatorului Casei "Jean Paul Gaultier”

.

Invitat in Romania cu prilejul unui nou eveniment Pasarela, Donald Potard, fondatorul Casei “Jean Paul Gaultier” si “Agent de Luxe”, a sustinut o conferinta a carei tema a fost “Luxul, mit sau realitate”.

Iata care sunt cele 10 calitati ale luxului, in viziunea francezului care dezvolta acum proiecte pentru Paco Rabanne, Jean Charles de Castelbajac sau Kenzo Takada.


1. Placerea – Cumparatorii mizeaza pe placerea pe care o ofera un produs de lux si deloc pe utilitatea acestuia; de fapt, luxul este complet inutil.

2. Serviciul – Numai 50% din ceea ce inseamna lux ofera si un serviciu.

3. Emotia – Luxul linisteste si surprinde in acelasi timp; fiecare produs de lux inseamna coerenta cu marca si cu trecutul ei.

4. Sacrul – Luxul este ceva cultural, inainte de a fi ceva ceva ce sa cumpara; magazinul Louis Vuitton de pe Champs Elysees nu mai este un simplu boutique, ci un adevarat templu al modei.


5. Recunoasterea – Siglele marilor branduri de lux sunt recognoscibile de la distanta.

6. Frustrarea – Luxul mizeaza pe frustrare, pe faptul ca intotdeauna dorim sa obtinem ceea ce nu putem avea (exemplu: cand Karl Lagerfeld a creat o colectie pentru H&M, in jumatate de ora intregul stoc a fost epuizat).

7. Timp – Luxul este atemporal; orice produs de lux devine un produs clasic.

8. Curaj – Luxul este politically incorect daca ne gandim la masinile enorme, care consuma enorm sau la hainele din blanuri rare.

9. Putere – Artistii au fost la inceput in serviciul aristocratiei.

10. Pret – Orice produs de lux are un pret pe masura (un avion privat costa 200 milioane de Euro).

Ca o anecdota legata de celebra Casa Hermes si impactul creat de un brand puternic, Donald Potard a povestit cum un japonez ar fi intrat candva intr-un magazin Hermes si ar fi cerut o geanta pentru aniversarea a 18 ani a fiicei lui. „Cand e ziua ei?', a intrebat vanzatoarea. „A, pai nici nu s-a nascut inca.'


Scurta biografie Donald Potard

Absolvent de studii de teatrologie, Donald Potard se alatura in 1976 prietenului sau din copilarie Jean-Paul Gaultier, cu care pune bazele societatii cu acelasi nume. Este succesiv realizator al primelor defileuri de moda, director de comunicare, director (1984) si devine Presedintele grupului in 1991. Dupa 25 de ani la carma casei Jean-Paul Gaultier, in 2005 devine CEO al societatilor Jean-Charles de Castelbajac si Emanuel Ungaro.

Donald Potard este astazi „Agent de luxe' si reprezinta mai mult de 100 de creatori de moda, frumusete, design si lux. Misiunea lui este de intermediar intre creatori si industrie, pentru a dezvolta proiecte atipice si inovatoare. Printre clientii fideli se numara Paco Rabanne, Jean Charles de Castelbajac si Kenzo Takada. Printre proiecte, creatoarea Chantal Thomass realizeaza in 2007 pentru el si marca Vedette o masina de spalat capitonata cu catifea roz, adevarat eveniment mediatic, iar regretatul Alexander McQueen imbraca in glamour sticla de Chivas.