(P) Internetul, noua fabrica de celebritate 

.

În lumea socială actuală, termenul de „vedetă” se referă la o persoană publică importantă, cunoscută maselor. Cele mai multe vedete sunt consacrate în lumea televiziunii și în presa scrisă, în publicații de tip tabloid și reviste glossy. Acest statut se poate câștiga destul de ușor, pe fundamente mai mult sau mai puțin morale – avem cazuri de toate tipurile. Evident, în funcție de modul ales, construcția imaginii va fi una mai mult sau mai puțin puternică pe termen lung. Vedete efemere există foarte multe, majoritatea neputând să își folosească prea mult acest statut din punct de vedere practic, adică pentru a avea avantaje financiare.

Unele vedete se nasc prin performanțe deosebite, fie că vorbim despre sport, muzică, dans sau chiar politică, media etc. Inclusiv nișe precum cea culturală sau cea economică au creat persoane publice de-a lungul timpului. De ceva timp însă, regulile s-au schimbat, în sensul că procesul de „fabricație' al unei vedete nu mai ține doar de TV și print.  


Cei mai mulți români se informează online, iar pe internet se pot face cunoscute persoanele destul de simplu, dar de obicei nu într-un timp foarte scurt. Dacă ne referim la generația foarte tânără, fenomentul este chiar aproape categoric: mulți tineri ignoră TV-ul și preferă YouTube și conținutul online în general, pe rețele de socializare și platforme video pe bază de abonament. Astfel, vloggerii pot deveni vedete în adevăratul sens al cuvântului, chiar și fără să fi apărut în mod constant la TV.


Cum să îți construiești celebritatea online? Dacă vrei să faci acest lucru, poți să îți faci un plan, să premeditezi acțiunile în mod inteligent. „Kitul de start' pentru a deveni vedetă online include conturi pe toate rețelele de socializare importante (a nu se omite Facebook și Instagram), un vlog alimentat frecvent cu video-uri în care să apari cel puțin subtil, dacă nu chiar să fii în centrul atenției, și un blog construit pe identitatea personală: cu domeniu, web hosting de calitate, platformă web impecabilă, deci tot meniul!. Dacă vrei să crești rapid și poți aloca și ceva buget, resursele online sunt extrem de ieftine, poți să plătești pentru anumite apariții de articole și video-uri pe publicații celebre sau să ai colaborări cu vedete deja consacrate în mediul online (celebritatea este… contagioasă!).


Partea cea mai bună la mediul online este că, la fel cum promovezi un produs sau un serviciu, poți promova ușor o persoană. Brandul personal se poate propaga chiar prin metode gratuite, stimulând persoanele din targetul tău să distribuie conținut postat de tine, prietenilor, colegilor, cunoscuților acestora. Totul se leagă astfel de conținut, căci Google, Facebook, YouTube și Instagram te vor propulsa cu plăcere dacă ești capabil / capabilă să produci conținut de calitate. Și prin calitate ne referim desigur la atractivitatea pentru public, căci traficul este cel care judecă nivelul de calitate al conținutului. 


Poți atinge celebritatea online pornind de la anumite atu-uri pe care le ai (de exemplu dacă te pricepi la gătit sau la sport ori la finanțe) sau poți să abordezi subiecte de zi cu zi și să te pricepi pur și simplu la… modul în care ambalezi conținutul banal. Ține cont de faptul că pe internet există conținut necesar (căutat de persoane pentru anumite nevoi, fie ele profesionale sau personale) și conținut pur de plăcere, de divertisment, care se consumă fără a fi căutat în prealabil.