Multă lume s-a întrebat cine este bătrâna de pe panourile stradale LGBTQ, apărute în mai multe orașe din România, care afișează mesajul „Numele meu este Maria și sunt bisexuală'. Ei bine, nu e ceea ce credeți!
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IUNIE, GRATIS, AICI
„Numele meu este Maria și sunt bisexuală' – cam așa sună descrierea de pe mai multe panouri publicitare ce conțin fotografia unei bătrâne care promovează LGBTQ. De fapt, totul este un fals, iar informațiile propagate sunt eronate și nu au nicio bază ancorată în realitate, scrie cancan.ro.
Pe contul său de Facebook, Adrian Cristea a explicat care este, de fapt, adevărul din spatele acestor panouri publicitare care au împânzit România. Femeia care apare în fotografii nu se numește nici Maria și nici nu este bisexuală, iar fotografiile cu ea pot fi luate de pe un site de profil.
„În campaniile stradale apar doi bătrâni. Femeia, despre care ni se spune că o cheamă „Maria' este un model din Ucraina, care apare în diferite ipostaze în portofoliul unui fotograf de la Kiev pe nume Elena Iacobchuk. Pozele ei pot fi cumpărate de pe siteul shutterstock.com.
Mai mult ca sigur că ucraineanca „Maria' nu știe că este distribuită în rol de „bisexuală' pe străzile din București. „Lucas' este jucat de un bătrânel care pare să fie partenerul de poze al „Mariei' din portofoliul fotografei menționate anterior. În unele poze apar chiar împreună, cu descrierea că sunt „soț și soție', familia tradițională. Oare să fi încurcat activiștii ONG-iști rolurile? (…)' a scris Adrian Cristea, potrivit Cancan.ro.
Reacția Patriarhiei
Patriarhia Română a reacționat la acest mod public de a transmite mesaje legate de persoanele vârstnice din comunitatea gay:
„Ofensivă obscenității publice cocoțată sfidător pe panouri stradale îi dezvăluie pe ideologii pan-sexualismului galopant în toată nuditatea lor ideatică. A promova public, adică inclusiv în văzul copiilor cu bunici decenți de mână, personaje grotești care își afirmă țanțoș bi-orientarea sexuală, ca și cum ne-ar comunica ceva esențial pentru binele nostru comun, indică în primul rând nivelul înalt de trivialitate al concepției ideologice ce animă asemenea acțiuni'.
Asociaţia care s-a ocupat de această campanie susține că au existat multe reacții negative. De altfel, panourile au fost vandalizate, iar mesajele nu mai sunt vizibile.