Nevoile celor mici sunt, în unele cazuri, neglijate. Adulții sunt mult prea ocupați pentru a-și plânge problemele în această perioadă și, de multe ori, au impresia că izolarea și restricțiile nu sunt resimțite și de copii. Dar nu-i așa, avertizează psihologii.
Medicul Olga Simionescu explică prin ce transformări pot trece copiii, în perioada în care stau în izolare, și arată că cei mici „resimt un stres emoțional mult mai puternic comparativ cu adulţii’, iar lipsa jocului poate afecta dezvoltarea lor cognitivă în viitor, potrivit Mediafax.
„Copiii care se află în izolare resimt un stres emotional mult mai puternic comparativ cu adulţii, adulţii dezvoltă mecanisme adapative, mecanisme de copying foarte cunoscute. Adultul este capabil să parcurgă unele căi deja preformate în lupta cu situaţii neobişnuite, pe care copiii nu le au’, explică Olga Simionescu.
Copilul resimte acum lipsa partenerilor de joacă și a activităților cu care era obișnuit întocmai ca un adult care și-a pierdut locul de muncă.
„Copiii înţeleg că nu se mai duc la şcoală, care este locul lor de muncă, este serviciul lor, este locul unde trebuie să ajungă la oră fixă, unde trebuie să răspundă la întrebări, să-şi facă temă. Să dezvolte ierarhii, să lege temeinic raporturi care le conferă o dezvoltare armonioasă psiho – emoţională. Situaţia poate fi considerată de copii ca pe un eşec personal’, a subliniat medicul.
Lecţiile online sunt interesante, spune Prof. Dr. Olga Simionescu, însă percepţia copiilor poate fi diferită:
„În mintea unui copil un device este adesea un partener de joacă, încă de când era mic, şi acum nu mai este asimilat cu joaca sau cu distracţia. Jocul, elementul fundamental în dezvoltare este absent, şi asta poate să aibă inclusiv să pună rezultate negative în dezvoltarea lor cognitivă în viitor’, adaugă Prof. Dr. Olga Simionescu.