Black Friday 2021. Capcane de care trebuie să vă feriţi

.

Black Friday 2021. Mare atenție la capcanele de Black Friday! Sunteți tentați să puneți cumpărăturile în coș imediat ce vedeți un preț tăiat cu roșu, însă, uneori, acest truc folosit în perioada Black Friday de unele companii este, de fapt, o țeapă. Aflați care sunt capcanele de care să vă feriți când faceți cumpărături de Black Friday!

CITEȘTE REVISTA VIVA! DE OCTOMBRIE, GRATIS, AICI!


Black Friday 2021. Cele mai frecvente sunt scăderile fictive de preţuri sau produse comandate care nu mai ajung.

De Black Friday comercianții se întrec în reduceri care mai de care mai impresionante.

De multe ori, adevărul este altul. Multe firme măresc substanţial preţul înainte de Vinerea Neagră pentru a nu ieşi în pierdere.

„În momentul în care discutăm de plata cu cardul a unor astfel de produse ar trebui să avem un card pentru zona de online special și sa discutam cu banca pentru ca decontarea sa fie facuta la 5 zile, poate la 10 zile pentru că, daca e o problema să putem să blocam tranzacția respectivă.


Când cumpărăm online să verificăm mereu greutatea, dimensiunea produsului, să nu ne trezim că am cumpărat un palton frumos sau un birou foarte frumos și când ajunge acasa să fie pentru căsuța cu papuși', a explicat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons la Antena 3.

„În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianţi ‘uită să prezinte fişa tehnică a produsului la achiziţie, mizând pe faptul ca mulţi clienţi intră în ‘febra cumpărăturilor şi omit să se informeze’, relevă o analiză a companiei de consultanţă Frames, realizată pe baza estimărilor din piaţă.


„O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare şi vânzarea acestora ca produse noi. Este esenţial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esenţial pentru aproape toate produsele achiziţionate din zona de IT&C, avertizează analiştii.


Citește și: Viviana Sposub a fost cerută în căsătorie de George Burcea, în văzul tuturor. Ce a răspuns

Citește și: Ce relație are Viviana Sposub cu fiicele lui George Burcea

Citește și: Cum reușește Adela Popescu să se descurce cu 3 copii și un job full time:„Cel mic îmi face surprize zilnic

Black Friday 2021. Detaliile la care trebuie să fim atenţi

Exista în continuare firme care se află în insolvenţă sau în faliment şi continuă să vânda produse online fără ca acelea să existe de fapt.


„Să facă achiziţii de la magazine de încredere, magazine care afişează informatia transparent, usor de gasit pe site, magazine cu vechime în piaţă, să verifice garantia produselor', a precizat Mihai Pătraşcu, CEO companie de comerţ electronic.

Pentru cei care cumpără online, sfatul principal dat de ANPC este să se acorde maximă atenție tuturor detaliilor menționate de vânzător și să verifice prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs.


De asemenea, consumatorii ar trebui să verifice : stocul existent; prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA); dacă prețul include și costul de livrare, cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plata și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.


Totodată, fiți atenți la descrierea produsului înainte de a-l fi cumpărat și dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

În cazul în care am comandat un produs online şi apoi ni se spune că nu este în stoc este recomandat să apelăm 0219551, numărul unic de protectia consumatorului.

„Ar trebui să cumpărăm de pe un site din România, iar la contact să vedem denumirea firmei, identificarea din punt de vedere al fiscalizării, acel CIF – număr unic de înregistrare al companiei respective, o adresă fizica şi un nr de telefon. Putem lua numele firmei şi să intrăm pe nfinante.ro, unde gratuit putem vedea o campanie. Dacă o firmă care vinde la ofertă ochelari si are ca domeniu de activitate construcţii înseamna ca este un semn de întrebare şi ar trebui să ne punem acest semn de întrebare', a precizat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.


Când este Black Friday în 2021 și ce să NU cumpărăm de pe net

Nu este recomandat să cumpărăm de pe internet produse de sănătate, medicale, ci din farmacii.

Iar pachetele turistice ar trebui achiziţionate în această perioadă de la agenţiile de turism.

Deşi Black Friday 2021 este pe 26 noiembrie, în marile magazine au început deja reducerile între 20 şi 70%.

Magazinele online se aşteaptă la un număr de comenzi cu 10% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractul și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv.


În cât timp vă puteți răzgândi în cazul cumpărăturilor online de Black Friday

Dacă nu se stipulează altfel în contractul cu retailerul, consumatorii au prin lege dreptul de a denunța contractul cu acesta și de a returna produsul în 14 zile de când a primit produsul, fără să invoce vreun motiv.

Aceasta cu mențiunea că trebuie să citiți termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor, potrivit economica.net.

În cazul returnării produsului, retailerii sunt obligați să ramburseze toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la dată la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Există însă și situații în care nu te poți retrage din contract, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificațiile tale sau înregistrările audio, video ori programele informatice. Retailerii, pot reține, în anumite cazuri, din prețul plătit valoarea diminuată a produselor în cazul în care ați folosit produsul mai mult decât pentru a-i testa funcționalitatea.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plata și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urmă rambursării.

În cazul magazinelor clasice, legea NU îți da dreptul de a renunta la contract. Odată achiziționat un produs, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să-ți fie rambursată decât dacă este defect, aplicandu-se aici regulile privind garanțiile.

Ce faci dacă nu primești produsul cumpărat de Black Friday

În ceea ce privește termenul de livrare, comerciantul trebuie să se încadreze în termenul comunicat, sau în termen de cel mult 30 de zile de la dată la care ai transmis comanda. Dacă vânzătorul nu a livrat produsele în termenul stabilit, trebuie să îi soliciți să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, ai dreptul să soliciți banii înapoi în termen de 7 zile.

Dacă produsul ajunge la ține deteriorat sau distrus, vânzătorul este cel care suportă pierderea. Poți solicită în acest caz un nou produs sau poți renunta la contract. Prin urmare, ai dreptul de a verifică, la momentul primirii coletului, dacă produsul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianți care nu permit acest lucru.

Produsul defect cumpărat de Black Friday cade în responsabilitatea comerciantului

Anularea contractului poate interveni în trei cazuri:

• când nu ai beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului.
• când vânzătorul nu a luat măsură reparatorie într-o perioada de timp rezonabilă.
• când vânzătorul nu a luat măsură reparatorie într-un termen de 15 zile, fără inconveniente semnificative pentru ține.
Anularea contractului are că efect punerea părților în situația anterioară contractului. Prin urmare, vei primi suma plătită pentru produs, iar comerciantul produsul înapoi.